Frakt & Leverans

Vilken frakt som gäller för din order framgår i kassan. Kostnaden för frakt räknas ut automatiskt. 


Dina varor skickas direkt hem i postlådan. Större beställningar kan du få hämta hos närmaste speditörsombud
eller få utkörda som hempaket eller pall.


Leverans

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är säljaren ansvarig. Du som kund skall meddela Södertörn Online
så snart som möjligt om du hittat en skada, vi rekommenderar därför att du tar bort ytteremballage och inspekterar
dina varor i anslutning till att du mottagerr dom. Meddelande om skada eller bortkommen leverans måste vara Södertörn Online
tillhanda utan dröjsmål, eller inom skälig tid om du varit förhindrad att påtala felet vid leverans.


Ej uthämtade paket

Södertörn Online och dess samarbetspartners förbehåller sig rätt att debitera dig för paket som inte hämtas ut eller
som inte tas emot för samtliga kostnader som uppstår i samband med sådan retur, för närvarande 200 SEK. Södertörn Online
förbehåller sig rätt att debitera 750 SEK vid större försändelser som t.ex. hempaket/pall (till exempel TV-apparater och träningsmaskiner).
Dessa avgifter debiteras separat via faktura, alternativt kvittas vid kort- och direktbetalning.


Brev och Paket

De flesta mindre varor kan skickas med brev och kommer då levereras till din postlåda. Brev som speditören inte kan leverera
till postlåda och paket kommer istället aviseras till dig och du kan hämta upp dessa hos anvisat ombud.
Observera att säljaren inte kan påverka speditörens bedömning om ett brev går att leverera till postlåda eller om du får hämta ut det.


Större försändelser, specialtransporter och skrymmande försändelser

Vänligen observera att våra samarbetspartners kan ha avvikande leveransvillkor och använda olika speditörer, till exempel
PostNord, budföretag eller annat transportföretag. Du hittar mera information på respektive samarbetspartners egen nätsida.
Det står alltid angivet på varans produktsida om produkten levereras av ett annat bolag.